رمز موفقیت سریالهای پلیسی و جنایی به روایت منتقد سینما
گروه: رادیو و تلویزیون | کد خبر: 14959 | ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
گبرلو گفت: سریالساز باید برای پروندههای پلیسی، جنایی و دادگاهی پروندههایی را انتخاب کند، که برای مخاطب جذابیت و تعلیق داشته باشد.
به گزارش ایران فیلم پرس، محمود گبرلو، کارشناس رسانه و روزنامهنگار با حضور در استودیوی شبکه خبر درباره جذابیت پروندههای قضایی برای مخاطب گفت: تماشاگر همیشه به دنبال جستوجو و حقطلبی در سریالهای پلیسی است. سالهاست سریالهای پلیسی یا دادگاهی یا جنایی و معمایی در ایران و جهان جذابیت دارد. اگر رده سنی ۱۵ تا ۳۰ سال را قشر جوان بدانیم، آنها در وهله اول به دنبال سریالهای دادگاهی و معمایی هستند و از این سریالها استقبال میکنند.
گبرلو ادامه داد: طبیعی است کسانی که در مسیر سریالسازی هستند، بخش دادگاهی سریال را پیگیر باشند. اگرچه به ظاهر یک سریال پلیسی، دادگاهی و جنایی جنایت و خشونت را نشان میدهد، اما در اصل حالت پیشگیرانه دارد و به پلیس و سیستم قضایی کمک میکند، تا جرمانگاری کند و جرمها را به مردم بشناساند. در نهایت، مردم با این سریالها بیدار میشوند و میتوانند جلوی بعضی از کارهای اشتباه را بگیرند.
بیشتر بخوانید:«نقد سینما» به کنداکتور شبکه ۴ بازگشت
این کارشناس رسانه با بیان اینکه ما نباید دلهره داشته باشیم، که اگر سریال دادگاهی میبینیم، با تبلیغ جرائم و تخلفات مواجه هستیم، بیان کرد: ما در این سریالها جرمی را نشان میدهیم، تا از وقوع جرم پیشگیری کنیم. این عوامل خوب است، به شرطی که این سریالها جذابیت و درام خودش را داشته باشد.
وی درباره ویژگیای که باید سریالهای قضایی داشته باشند، توضیح داد: همیشه سریالهای دادگاهی تکراری هستند. اما همیشه باید آن تکراری بودن جذابیت خودش را داشته باشد. یعنی هربار که سریال دادگاهی میبینیم، احساس کنیم اتفاق جدیدی رخ داده و کشش، تعلیق و جذابیتی وجود دارد، که منِ مخاطب را درگیر سریال میکند. ویژگی سریالهای دادگاهی این است، که تماشاگر را لحظه به لحظه درگیر خود کند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید