برقراری تعادل با محدودیت اکران فیلمهای کمدی
گروه: تیتر دو , سینما | کد خبر: 48221 | ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
در آييننامه جديد اكران كه به زودي ابلاغ ميشود صراحتا اعلام شده كه در هر بازه اكراني، بيش از دو فيلم كمدي نبايد اكران شود. من واقعا آرزو ميكنم تعداد سينماهاي ايران آنقدر افزايش پيداكند كه فيلمها در اكران عرض، گسترش پيدا كنند.
به گزارش ایران فیلم پرس، همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش با مطلب فوق به روزنامه اعتماد گفت: از ابتداي سال، فيلمهاي مختلفي در چرخه اكران داشتيم، از فيلم بيبدن كه موضوع اجتماعي دارد، آپارتچي كه فيلم شيريني با موضوع سينماست، مست عشق كه فيلم تاريخي است، آسمان غرب كه فيلم جنگي است و کنار اینها یکی دو کمدی هم بوده که تعادل برقرار گردد.
اسعدیان پیرامون تاثیرگذاری تبلیغات ماهوارهای در فروش کالاهای مختلف و از جمله فيلم گفت: ما يك كالايي داريم به نام فيلم كه براي عرضه و معرفي آن به مخاطب، نياز به تبليغ داريم. يعني كالايي كه براي آن هزينه داده شده بايد به مخاطب معرفي شود تا به دستش برسد، خب صداوسيما كه كوچكترين همكاري نميكند، تازه اگر همكاري كند مميزيهايش را نميتوان تحمل كرد و اصلا پذيرفتني نيست. از سوي ديگر بيلبوردهاي شهر هم كه يا قيمتهاي بالايي دارند يا كارايي آنچناني ندارند خب به نظر شما تهيهكنندگان براي عرضه محصولشان چه بايد كنند؟ من با اطمينان به شما ميگويم كه اگر فيلم مست عشق در ماهواره تبليغ نميشد 5 ميليارد هم نميفروخت. وقتي صداوسيماي ما نه همكاري ميكند و نه بينندهاي دارد، خب توليدكننده مجبور است براي معرفي محصول خود به شبكهاي پناه ببرد كه بيننده زياد دارد.
به شما قول ميدهم امروز اگر جلوي تبليغ فيلمها را بگيريم فروش فيلمها به يك سوم حال حاضر ميرسد . الان ديگر فقط بحث سينما نيست، محصولات ديگر هم براي معرفي كالايشان به جم و ديگر شبكههاي ماهوارهاي پناه آوردهاند. من ميدانم دراين شرايط وزارت ارشاد تحت فشار است كه جلوي تبليغات فيلمها درماهواره گرفته شود، اما خوشبختانه آنها با سينماگران همراهي ميكنند تا جلوي اين قضيه گرفته نشود.
او ادامه داد: من فکر مي کنم مسئولان سینمایی دولت سیزدهم در فروش فیلم ها سهیم هستند براي اینکه مي توانند جلوي تبلیغ فیلم ها در ماهواره را بگیرند اما این موضوع را ندید مي گیرند, زورشان به بالادستي مي رسد و نمي خواهند جلوي فروش فیلم ها گرفته شود این همراهي آنها به نظر من اهمیت زيادي دارد, چرا که امشب جلوي تبلیغات فیلم ها در ماهواره گرفته شود فروش فیلم ها آفت مي کند. شما فکر مي کنید اگر فسیل در ماهواره تبلیغ نمي کرد این میزان فروش داشت؟
من نظرم این است که اگر فسیل در ماهواره تبلیغ نداشت يك سوم این فروش را هم کسب نمي کرد. اسعدیان با رد افول سینمای اجتماعی گفت: اینکه سهم سینمای متفکر اجتماعي از سينماي آیران کم شده نکات مهمی هم دخیل است از سانسور گرفته تا افزایش هزينه هاي تولید و… نکته مهم دیگر این است که ما فیلمسازان, خودمان هم مقصریم. وی ادامه داد: ما سینماگران از جامعه امروز عقب هستیم, سرعت تحولات در يکي دو سال اخیر آنقدر زیاد بوده که انگار ما جامعه امروز را نمي شناسيم و از خواسته هاي آنها بي اطلاعیم, مانده ايم چه بسازیم.
من فکر مي کنم خودمان کم آورده ايم, حداقل باید کمي صبورتر و آرام تر گام برداريم تا جا بیفتیمء این جامعه اصلا جامعه دو سال گذشته نیست, از هر نظر تغییر کرده است. این را من نمي گويم ؛ جامعه شناسان ,تحلیلگران در این باره نظر دارند, حداقل درباره خودم مي گويم که هنوز نتوانستم خودم را با جامعه امروز وفق بدهم و بدانم جوانان امروز ما به چه خوراكي نیاز دارند که عقب نباشم!! سنجش اینکه مردم جامعه ما با این سرعت تحولات و تغییرات چه مي خواهند بسیار اهمیت دارد!
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید