چند پیشنهاد به تیم رسانهای دکتر جلیلی
گروه: تیتر یک | کد خبر: 49896 | ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
یکی از شگردهای تبلیغاتی جریان رقیب که در تولید محتوای رسانهای و جهتدهی به افکار عمومی روی آن سرمایهگذاری فزایندهای را انجام داده، جلیلیهراسی است.
به گزارش خبرنگار ایران فیلم پرس، امروز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ است و تنها ۴ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم زمان باقی است. از این فرصت اندک باید حداکثر بهرهبرداری رسانهای را انجام داد؛ همانگونه که جریان رقیب با تمام توان این کار را خواهد کرد.
در نوشتار پیشرو چند پیشنهاد مختصر رسانهای را به دستاندرکاران ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی بهویژه تیم رسانهای ایشان تقدیم میکنم؛ با این امید که گرهگشا باشد.
۱. کارخانه ترول رقیب اصلاحطلب را تعطیل کنید
یکی از شگردهای تبلیغاتی جریان رقیب که در تولید محتوای رسانهای و جهتدهی به افکار عمومی روی آن سرمایهگذاری فزایندهای را انجام داده، جلیلیهراسی است. بر این اساس، کارخانه ترول رقیب اصلاحطلب به صورت شبانهروزی فعال و مشغول ایجاد و القای حس جلیلیهراسی در جامعه است. آنها برای این منظور، روی کلیدواژههایی چون طالبان، تندرو، متعصب، تحجر، صیانت، جبهه پایداری و… مانور میدهند و از این طریق، میکوشند تا حس جلیلیهراسی را در فضای جامعه به اوج رسانده و افکار عمومی را به این باور برسانند که در صورت روی کار آمدن جلیلی، کشور در مسیر رادیکالیسمی طالبانی حرکت خواهد کرد.
در چنین شرایطی، وظیفه خطیر حامیان جلیلی آن است که با همت تمام، بر فضای خطرناک برچسبزنی علیه نامزد جریان انقلاب، خط بطلان بکشند. مهمترین گام در این راستا جهاد تببین است؛ یعنی در کنار تشریح سیاستها، برنامهها و اقداماتی که جلیلی قصد انجام آنها را دارد، برنامهها، سیاستها و اقداماتی که او قصد انجامشان را ندارد را هم باید به صراحت تبیین کرد؛ چراکه طیف نسبتا وسیعی از عموم مردم واقعا گمان میکنند که در صورت روی کار آمدن جلیلی او در خیابانها دیوار خواهد کشید و امور کشور در مدار تندروی و بروز کنشهای غیرعقلانی پیش خواهد رفت. باید این سوءتفاهمهای خطرناک را که از نتایج عملیات گسترده جلیلیهراسی جریان رقیب است، خنثی کرد.
۲. با عموم مردم، ساده سخن بگویید
یکی از خصوصیات کلیدی گفتمان جلیلی، هدفگذاری روی اقشار انقلابی فرهیخته و تخاطب با طیفهایی از نخبگان است. اگرچه او به شخصه تلاش میکند در میان مردم حضور یابد و با آحاد تودهها گفتوگو کند، اما همچنان سویههای تخاطب با نخبگان انقلابی در گفتمان رسانهای جلیلی پررنگتر از تخاطب با عموم مردم (فارغ از هر ذائقه و سلیقه سیاسی) است. در مواجهه با طیف نخبه میتوان با ادبیات تخصصی سخن گفت اما برای برقراری ارتباط با آحاد مردم باید ساده و همهفهم سخن راند.
در غیر اینصورت بیم آن میرود که طیفهای مختلف مردم آنگونه که باید سویههای گفتمان عدالتمحور جلیلی را درک نکنند و در نتیجه نتوانند با برنامهها و سیاستهای او همدلی ملموس و انگیزانندهای را برقرار سازند. از اینرو تا حد امکان باید مردم عادی را به شیوهای فراگیر هدف تخاطب قرار داد و با آنها به زبان ساده سخن گفت تا حس همدلی و همراهیشان با نامزد جریان انقلاب، برانگیخته شود.
۳. جلیلی را رییسجمهور فردفرد مردم ایران معرفی کنید
در مسیر تبیین اهداف و برنامههای جلیلی به مثابه نامزد جریان انقلاب، باید بیش از هر زمان دیگری تفاوتها و تمایزهای عمومی را به رسمیت شناخت تا مردم احساس نکنند قرار است جلیلی صرفا رییسجمهور طیف خاصی از جریان انقلاب باشد. باید مردم را به این آگاهی و اطمینان رساند که او، رییسجمهور همه مردم ایران با هر سلیقه و ذائقهای خواهد بود و در این مسیر، تفاوتها و تمایزهای عمومی که نزد مردمان هر جامعهای وجود دارد را به رسمیت میشناسد و حقوق اقلیت را استیفا میکند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید