تبلیغات وقتنشناس در تلویزیون
گروه: تیتر یک , رادیو و تلویزیون | کد خبر: 17359 | ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
قرار بود تحولاتی در آگهیهای بازرگانی اتفاق بیفتد؛ هنوز روی آنتن شاهد این نکته نیستیم حتی بعضاً برخی از آگهیها به صورت پرحجم پخش میشوند که تعجببرانگیز است.
به گزارش ایران فیلم پرس، اگر این روزها نگاهی به آنتن تلویزیون داشته باشیم با آگهیهای بازرگانیای مواجهیم که دمار از روزگار مخاطب درمیآورد. برندهای جورواجور را تبلیغ میکنند تا سریال و برنامهای را که بیننده دوست دارد اما مجبور است هر چند دقیقه آگهی بازرگانی ببیند.
اما در این میان 24 ساعته پلتفرمهایی همچون «ازکی و دیجیکالا» به صورت پرحجم تبلیغ میشوند؛ دو پلتفرمی که چند هفته قبل به دنبال هنجارشکنی دسته جمعی کارکنانشان دفاتر آنها توسط مرجع قضایی پلمب شد.
البته مشکل این دو پلتفرم برطرف شده اما تبلیغات پرحجم و وقتنشناسی برخی از آگهیهای تلویزیونی بعضاً آزاردهنده است تا مخاطب در جریانِ کم و کیف آن آگهی و اتفاق تبلیغی قرار بگیرد. چون تبلیغ قرار است در خدمت اطلاعرسانی و آگاه کردن مخاطبان نسبت به آگهیهای بازرگانی باشد اما حجم بالای پخش تبلیغی برخی از محصولات بیشتر مایه دلخوری مخاطبان و آنچنان که در فضایمجازی به آن پرداخته شده، تعجببرانگیز شده است.
البته در عین حال این روزها آگهیهای بازرگانی نسبت به قبل نظاممندی بهتری پیدا کردهاند؛ حداقل از آن حضور سلبریتیها و اغراقها و لاکچریبازیهای قبل خبری نیست، اما هنوز آگهیهای بازرگانی وقتنشناسی خودشان را دارند.
بیشتر بخوانید:تلاش تلویزیون برای فاصله گرفتن از جدول پخش سنتی
صداوسیما حتماً علاوه بر رویکردهای جدید در برنامهسازی و سریالسازی و بقیه موارد حتماً فکری به حال مشکلات عدیدهاش در بازرگانی صداوسیما کند که نیازمند تغییر رویه و رویکردها است.
البته همگان میدانند بخش عمدهای از هزینههای صداوسیما از محل درآمدزایی آگهیهای بازرگانی به دست میآید؛ بارها با مدیران صداوسیما هم در اینباره گفتوگو کردیم و به این نکته اشاره کردند که خودشان هم به این حجم آگهی بازرگانی انتقاد دارند اما بهخاطر عدم حمایت مناسب از سوی دولتمردان، برای تأمین هزینههای رسانه ملی، برنامهسازی و سریالسازی و بقیه موارد، هم رفتار غیرحرفهای برخی از اسپانسرها و هم این حجم آگهی بازرگانی را تحمل کنند.
باید دید روند و رویکردهای تبلیغاتی تلویزیون به چه سمت و سویی خواهد رفت، آیا همان وقتنشناسیها و رفتار خستهکننده و در بسیاری اوقات رفتار غیرحرفهای ادامه پیدا خواهد کرد؟
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید