پخش سریالهای جدید تلویزیون و حملاتی که خنثی میشود!
گروه: تیتر یک , رادیو و تلویزیون | کد خبر: 21210 | ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
پخش سریالهای جدید در فصل پاییز به نوعی پاسخگوی حملات و شایعات و هجمهها علیه تلویزیون خواهد بود که همواره گفته میشود کنداکتور سیما تبدیل به پخشکننده سریالهای قدیمی و پخش مستندها و برنامههای گفتوگومحور شده است.
به گزارش اختصاصی ایران فیلم پرس، این روزها برخی از رسانهها به سِیر نزولی کیفیت سریالسازی در تلویزیون اشاره دارند؛ البته این نکته را نمیتوان نادیده گرفت که تلویزیون در گذشته ساخت سریالها را بهقدری قوی دنبال میکرد که بیننده برای دیدن قسمت بعدی سریال لحظهشماری میکرد.
اما حالا چند سالی میشود که رسانه ملی در مناسبتهای مختلف و یا هر زمانی که تولید تازهای برای شبکههایش ندارد، دست به دامان سریالهای قدیمی و یا تکراری میشود. ناگفته نماند امسال در ایام محرم و حتی فصل پاییز پیشبینی داشته و اینطور که گمانهزنیها نشان میدهد برای ایام ماه رمضان و نوروز تدارک خوبی داشته است.
اگرچه بازپخش سریالهای قدیمی برای یک رسانه امری خوشایند نیست، اما این امر همیشه مورد توجه مخاطبان تلویزیون بوده است و حالا طرفداران سریالهای قدیمی بیشتر از سریالهای جدید است با این حال عده زیادی از مخاطبان هم از تلویزیون گلهمندند که چرا باید یک سریال را چندباره ببینند.
در حالی که برخی رسانهها کماکان به تلویزیون هجمه و حمله وارد میکنند؛ همزمان با آغاز فصل پاییز، سریال های تلویزیون رنگوبوی تازهای به خود میگیرد. با شروع فصل پاییز، سریالهای جدید «محرمانه»، «مستوران»، و… از آنتن شبکههای تلویزیون میهمان خانههای مخاطبان خواهد شد.
همچنین پیگیریها نشان میدهد مرکز سیمافیلم دو سریال الففاخر را برای شبهای آخر هفته تهیه و تدارک دیده است که بهزودی جزئیات پخش آن اعلام خواهد شد.
بیشتر بخوانید:نگاهی به برنامه «مهمونی»؛ طهماسب و ریشههای دوستداشتنی
با درنظر گرفتن همه موارد، تلویزیون برای فرار از این هجمهها و البته مدیریت درست کنداکتور یا باید تلویزیون بهسمت پخش سریال هفتگی برود و یا اگر قرار است سریال هرشبی داشته باشد این نوع رفتار، برای آینده مدیران جدید تلویزیون چالشبرانگیز خواهد شد.
در عین حال میتوانند تکلیف برخی از سریالهای پخش نشده را روشن کنند و همچنین از آرشیو به گونهای استفاده نکنند که یک سریال قدیمی به یک باره در یک فصل در چند شبکه تلویزیونی پخش شود. از طرفی دیگر به جای ساخت چندین سریال آپارتمانی ضعیف، چند سریال با کیفیت فاخر تولید کنند.
تلویزیون در دوران جدید و جوانانه خود نیازمند طرح و برنامه منسجم و دقیقتری است، برنامهای که بتواند پشتوانه کیفیسازی و تمرکز بهتر سریالسازان و برنامهسازان باشد نه اینکه بهفاصله سه ماه مانده تا عید نوروز و یا ماه رمضان و ایام مناسبتی دیگر به فکر ساخت کار مناسبتی باشیم.
به همین خاطر است بارها از سازندگان شنیدهایم “همهچیز عجلهای پیش میرود و از این روند راضی نیستیم”؛ هنگام تولید سریال روی آنتن میرود و تمرکز لازم روی تدوین کارها اتفاق نمیافتد، یا از بازیگران شنیدهایم “روز به روز فیلمنامه به دست ما میرسد و از سرانجام کاراکتر بیخبریم؛ در نتیجه شخصیتپردازی درست شکل نمیگیرد.”
تلویزیون باید در ساخت سریالهای جدید خود بهسمت فاخرسازی و توجه به فیلمنامه و استفاده از بازیگران و عوامل کاربلد برود بهجای 90شبیهایی که سرمنزل مشخصی ندارند و برخی سریالهای بدون مفهوم و خستهکننده دیگر، همچنین در برنامهسازی هم به فکر نوآوری و خلاقیت باشند بهجای اینکه به هر تهیهکننده و برنامهسازی میدان بدهند. آمارها این خلأها و ضعفها را کاملاً نشان میدهد که مردم به هر قیمتی پای هر برنامه و سریالی نمینشینند و این مخاطب انتخابگر، سختگیرتر از گذشته شده است.
در کنار همه این موارد با پخش سریالهای جدید به نظر میرسد پروژههای حمله به تلویزیون از زاویه پخش سریال تکراری فعلاً متوقف شود.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید