شیطنت جوکر درباره سوالات زرد
گروه: تیتر دو , نمایش خانگی | کد خبر: 72115 | ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۱
«جوکر» شیطنت میکند و پایان بندی ویدئو همان کلیدواژه «کار رسانه» میشود و میدانیم که حداقل رسانههایی شامل خبرگزاریها و مطبوعات اتفاقاً هیچ گاه سراغ سوالات زرد این چنینی نمیروند.
به گزارش ایران فیلم پرس، این هفته ویدئویی از دعوای ساختگی سحر ولدبیگی با سوسن پرور در شبکههای اجتماعی وایرال شد. کپشن یا توضیح ویدئو البته به گونهای بود که مشخص میکرد از طرف خود سازندگان این محتوا وایرال شده است چون به نوعی تبلیغ برنامه و جزئیات را به همراه داشت.
از طرفی مخاطب امروز میداند حتماً دعوا در برنامهای که ضبطی است یک باره و ناگهانی اتفاق نمیافتد. سوسن پرور در این ویدئو از سحر ولدبیگی می پرسد تو و نیما (فلاح) فرزند ندارید مشکل از توست یا نیما و بعد سحرولدبیگی با عصبانیت و حتی گریه میگوید این سوالات بسیار شخصی است. ساعاتی بعد ویدئوی دیگری هم در شبکههای اجتماعی وایرال شد تا نشان دهد این دعوای ساختگی بین ۲ بازیگر صرفاً نقد رویکرد رسانهها بوده است و پرور با اشاره به مدل سوالها و واکنش گرفتنها میگوید کار رسانه همین است.
میدانیم که بخشهایی از برنامه «جوکر» براساس طراحیها و سناریوهای سازندگان پیش میرود و عجیب نیست که این بخشها هم صرفاً برای وایرال شدن پیش رود.
با این حال اگر طراحان جوکر و احسان علیخانی قرار بود نگاه نقادانه درستی به سوالات زرد داشته باشند خوب بود مدل رسانه را هم مشخص میکردند. صرفاً گفتن اینکه «رسانه کارش همین است» مشخص نمیکند که منظور رسانههای ویدئویی فضای مجازی است که مثل قارچ سبز میشوند و با سوالات حاشیهای وایرال میشوند یا خود تلویزیون یا خبرگزاریها و مطبوعات.
بخش کوتاهی از ویدئو هم سوسن پرور میگوید «بچهها عالی بود. سوسن شو بیگ لایک دارد. اسپانسر است که میآید …» و اگر نوک پیکان را به سمت همان چی چی شوهای پلتفرمها و برنامههای تلویزیونی زرد و فضای اجتماعی ببریم میتوان گفت ویدئو حرفش را درست زده است.
با این حال «جوکر» شیطنت میکند و پایان بندی ویدئو همان کلیدواژه «کار رسانه» میشود و میدانیم که حداقل رسانههایی شامل خبرگزاریها و مطبوعات اتفاقاً هیچ گاه سراغ سوالات زرد این چنینی نمیروند.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید