یکی از دغدغههای منتقدان این است که اساسا سازمان صداوسیما به عنوان یک بازیگر و نهاد ذینفع در حوزه تولید آثار فرهنگی، در میان مجموعههای شبکه نمایش خانگی نمیتواند نقش نظارتی بر رقبایش داشته باشد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور رئیسجمهور رسماً مصوبه کرد که نظارت بر نمایشخانگی برعهده صداوسیماست. سریال «بازپرس» در راه آنتن با اما و اگرهایی مواجه شده که احتمالاً سر موقع به شبکه یک خواهد رسید.
اگر مهم ترین وظیفهی سریال جذب مخاطب باشد و در امریکا به عنوان صنعت خلاقانه از آن اسم برده شود و از سوی دیگر به دلیل زمان زیادش نسبت به فیلم سینمایی پر هزینهتر باشد پس اولین وظیفهی آن به قطع جذب مخاطب است.
هادی حجازیفر با روایتی از بازی در مقابل شهاب حسینی، از این گفت که ابتدا نمیخواسته در سریال «پوست شیر» بازی کند.
سریال جدید «اتاق شلوغ» در ژانر جنایی ـ درام همزمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی عرضه میشود.
رئالیتیشو «ضد» به کارگردانی سعید ابوطالب و اجرای مجید واشقانی در شبکه نمایش خانگی عرضه میشود.
فرمول ساخت درام در تمام دنیا مشخص و معین است و کمپانی های سریال سازی و فیلمسازی بر اساس خاص مخاطب و سلیقه طیف وسیعی از علاقمندان سریال در بازار جهانی اقدام به ساخت قصه هایی در قالب سریال دارند.
سریال کودک «دیو و ماه پیشونی» بعد از عرضه ۱۵ قسمت، درحالی به پایان رسید که تقریبا توانست در طول مدت پخش، مخاطبان کودک و نوجوان را حفظ کند.
کارشناسان درباره سریالهای نمایش خانگی معتقدند: «در این سریالها ارتباطات زوجین در پایینترین کیفیت قرار دارد که عمدتاً با پنهانکاری، دروغ و خیانت همراه است. طراحی صحنههای با قوه زیبایی اغراقآمیز و درونمایه به ظاهر عاشقانه مانند آنچه در روابط زن و شوهرهای سریال همگناه، دل، زخم کاری و غیره مشاهده میشود، باعث دگرگونی ارزشها و باورهای خانواده اصیل شده است و به مرور مغز جامعه را به سمت روابط غیرواقعی و عشق سیال سوق میدهد.»
زهره صفوی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ضمن مرور بخشی از خاطرات و تجربیات خود از سالهای بازی در فیلمها و سریالها، میگوید اگر یک بار دیگر به دنیا میآمد، دیگر سراغ بازیگری نمیرفت!