کد خبر : 9222
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

آثار ملودرام شبکه نمایش خانگی قابل دفاع هستند

آثار ملودرام شبکه نمایش خانگی قابل دفاع هستند

خرازی ها می گوید:در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای نسبتا خوبی هم به دست اندرکاران سینما به خصوص ستاره های سینما داده می شود و از طرف آن ها مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و حتی موجب شده تا خیلی از اهالی تلویزیون بیکار نباشند و مشغول به فعالیت باشند.

به گزارش ایران فیلم پرس، بررسی تولیدات نمایشی در شبکه های تلویزیونی و پلتفرم ها ما را به آیتم هایی چون؛ دستمزدها، هزینه های تولید، ممیزی ها، بازیگران چهره، و… رساند.

 

شهرام خرازی ها، منتقد سینما و تلویزیون در این باره گفت:

به نظر می آید در شبکه نمایش خانگی با توجه به فضای باز تر و کم رنگ تر بودن خطوط قرمز نسبت به سینما و تلویزیون جای کار بیشتر است و دست فیلمسازان و فیلمنامه نویسان باز تر است و آثار ارائه شده در شبکه نمایش خانگی خوش ساخت تر است، آرایش، گریم و پوشش هنرپیشه ها زیباتر از تلویزیون و سینما است و از لحاظ موسیقی، رقص، خشونت، فاکتورهای جذب تماشاگر دست فیلمسازان باز تر است و مخاطبان هم به این مسائل علاقه بیشتری دارند.

 

شهرام خرازی ها بیان کرد: در شبکه نمایش خانگی دستمزدهای نسبتا خوبی هم به دست اندرکاران سینما به خصوص ستاره های سینما داده می شود و از طرف آن ها مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و حتی موجب شده تا خیلی از اهالی تلویزیون بیکار نباشند و مشغول به فعالیت باشند.

 

او افزود: باتوجه به همه این موارد و اینکه مخاطبان اصولا بیشتر به دنبال سرگرم شدن هستند تا گرفتن درس اخلاق از تولیدات تصویر و رسانه ای، بنابراین از تولیدات و سریال های شبکه نمایش خانگی استقبال می کنند. سریال های کمدی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند اما به لحاظ تکنیکی و محتوایی آثار جدی و ملودرام بهتر از کمدی ها هستند.

 

بیشتر بخوانید: هفت سریال خوشمزه در نمایش خانگی

 

این منتقد سینما با اشاره به اینکه کمدی ها ساخت نازل تر و مبتذل تری دارند و از لحاظ محتوایی هم سطحی به نظر می رسند، گفت: کمدی روشنفکرانه یا کمدی وزین، سنگین و تفکر برانگیز در شبکه نمایش خانگی  کم داریم اما ملودرام های تفکر برانگیز و غیر کمدی خیلی خوب داریم که به لحاظ ساختار و محتوا قابل دفاع هستند و مخاطبان هم استقبال می کنند. خیلی ها هم تلاش می کنند که این مجموعه کوچکی که به روی مخاطبان و هنرمندان سینما و تلویزیون باز شده را ببندند.

 

شهرام خرازی ها ادامه داد: در میان سریال های شبکه نمایش خانگی سریال هایی که جدی هستند مانند رهایم کن، آکتور، سرگیجه و … ساخت و پرداخت بهتری دارند و آثار استوارتر و قابل دفاع تری هستند اما مخاطبان باتوجه به فضای بسیار خشن یا تیره و تار یا بسیار غم انگیزی که در آثار غیر کمدی وجود دارد از آثار کمدی استقبال می کنند اما من شخصا به عنوان منتقد سینما آثار جدی را بیشتر می پسندم و فکر می کنم آثار کمدی شبکه نمایش خانگی به لحاظ محتوا و ساخت قابل دفاع نیستند.

 

این منتقد سینما با بیان اینکه آثار جدی شبه نمایش خانگی دارای پختگی هستند، توضیح داد: از دید من شبکه نمایش خانگی در قسمت های جدی و غیر کمدی به یک مرحله پختگی رسیده است و می توان از این آثار دفاع کرد اما در حوزه کمدی آنچنان پخته نیستند. آثار جدی از تکنیک بسیار خوب، گریم، موسیقی، فیلمبرداری، نورپردازی و … مناسب برخوردارند و پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اند و از لحاظ محتوا هم سعی می کنند حیطه های در نوردیده نشده و طی نشده و تجربه نشده را تجربه کنند و پا به موضوعات و دوایر ملتهبی بزارند که تابحال تجربه نشده است و باتوجه به اینکه در حال کشف حیطه های تازه تر هستند یک جهان تازه ای را به روی مخاطبان می گشایند.

 

شهرام خرازی ها، منتقد سینما و تلویزیون در پایان گفت: بنابراین من فکر می کنم به لحاظ محتوا و تکنیکال آثار موفقی هستند، با لحاظ کردن این نکته که فضای ترسیمی مقداری تیره و تار است و تاثیرش در سلامت روان مخاطب تا حدی آزار دهنده است اما به واسطه اینکه سرگرم کننده هستند و از لحاظ دراماتیک کشش دارند تماشاگر را به دنبال خود می کشانند، تماشاگر به رقم اینکه ممکن است سلامت روانش آسیب ببیند به دنبال سوژه می رود و داستان را دنبال می کند.