در ماراتن سه سریال «بازنده»، «غربت» و «گردنزنی» به یک نکته میتوان توجه کرد؛ بازنده پرهیجانتر و از تعلیق بهتری نسبت به «غربت» و «گردنزنی» برخوردار است و سریالهایی با ژانر رازآلود و معمایی چنین فضایی را میطلبند.
در هفتهای که گذشت نمایشخانگی با دو توقیف مواجه شد؛ یکی اکنون سروش صحت در قسمت اول و دیگری گزارش عادل فردوسیپور. از طرفی دیگر مهران مهام به تلویزیون آمد و پرده از یک راز قدیمی برداشت.
در پایان این هفته هم طبق روال هفتههای گذشته، چند تا پیشنهاد جذاب برای لذت بردن از اوقات فراغت شما مخاطبان عزیز درنظر گرفتیم.
آنا نعمتی را بسیاری از مخاطبان به پرکاری در سینما میشناختند اما امروز نه تنها پُرکار نیست بلکه در فیلمها و سریالهای نمایشخانگی هیچ حضوری ندارد. یک پست در فضایمجازی توجهات را به سمتِ دیگری میبرد.
سرعتِ عمل در خصوص ساخت آثار فاخر اهمیت بسزایی دارد. کاری که تلویزیون با طلایهداری در سالهای گذشته میتواند اما نمایشخانگی نشان داده که در این راستا گامهای مؤثری برنداشته است.
امروز چاقو چاقو کردنِ تازه عروس و داماد در «گردنزنی»، زنده زنده در آتش سوزاندن سریال «داریوش» و مثله کردن یک برادر توسط خواهر در سریال «بازنده» تنها مصادیقیاند که جریان ساخت سریال در پلتفرمها به سمت نمایشِ قتلهای خونین و خشونتهای عریان رفته است.
جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ منظمتر از گذشته و در یک مکان بهتر برگزار شد؛ اما هنوز به انتخاب نامزدها، جوایز اهدا شده و طولانی شدنِ مراسم، انتقاد وارد است.
بیستوسومین مراسم سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر (جشن حافظ) در حالی با معرفی برگزیدگان در بخشهای مختلف به کار خود پایان داد که بسیاری به کاندیدا شدن بسیاری از آثار نمایش خانگی ضعیفِ امروز انتقاد داشتند.
روزهایی که خبری از نشاط و شادابی در شبکه نمایشخانگی نیست؛ همه نگاهها به رسیدنِ پایتخت جدید به آنتن است. «مهمانی» جدید ایرج طهماسب و علاقهمندان به سریال «موسی» هم منتظرِ نسخه سینمایی آن هستند.
در هفتهای که گذشت اتفاقات مختلفی از جمله انتخاب شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر، بازگشت محمدرضا گلزار به تلویزیون و ۲ موضع قابل توجه وزیر ارشاد و رئیس صداوسیما را شاهد بودیم.